Aquest mes de desembre hem celebrat un any més el Dia Internacional dels Drets Humans, concretament el passat dia 10, i ens agradaria ser altaveu d’algunes de les lluites que han motivat la producció dels documentals que portem projectant des del 2007 a la Mostra de Cinema Salut, Drets, Acció que organitzem cada any junt amb les companyes de Farmacèutics Mundi. Es tracta d’ONGs, activistes i moviments socials que en el seu dia a dia lluiten per transformar les causes que provoquen la vulneració dels drets humans i transformar una situació d’injustícia i desigualtat.
Aquí en teniu una petita representació, que podeu ampliar al web de la Mostra www.salutdretsaccio.org:
Raise Hope for Congo una xarxa d’activistes amb la finalitat d’aturar el conflicte actual a l’est de República Democràtica del Congo. Més informació.
Doctors for Global Health, aglutina centenars de professionals de la salut, estudiants, educadors, artistes, advocats, enginyers i altres professionals amb l’objectiu d’establir vincles entre persones i comunitats a tot el món per trobar solucions eficients en qüestions de justícia social. Més informació.
CLADEM, una xarxa feminista que treballa incidint en la defensa, promoció i la exigibilitat dels drets humans amb una visió feminista i crítica. Més informació.
Però també activistes com K.M.Gopakumar, assessor jurídic expert en patents i les seves conseqüències sobre l’accés a medicaments, que ens va acompanyar el passat mes de maig durant la projecció del documental “’Índia, la farmàcia del món”. Més informació.
Medicus Mundi Catalunya i Farmacèutics Mundi creiem que la nostra lluita per aconseguir i protegir el dret a la salut de les persones només serà viable si primer de tot treballem per acabar amb l’epidèmia en salut més gran del món: la desigualtat.