Avui Dia del Cooperant, volem aprofitar el nostre blog i les xarxes socials per reconèixer la feina dels i les cooperants que treballen arreu del món, ja sigui en situacions d’emergències humanitàries o en projectes de cooperació al desenvolupament, però sobretot, volem aprofitar la jornada per recordar i reivindicar la importància de mantenir unes polítiques públiques de cooperació en condicions.
Cal recordar que a l’Estat espanyol les retallades en Cooperació arriben al 70% i que Espanya es situa a la cua d’Europa i en nivells de fa 30 anys!
És per això que compartim el comunicat de la Coordinadora d’ONG per al desenvolupament d’Espanya (CONGDE), de la que medicusmundi forma part, en què cooperants des de diversos punts del planeta exigeixen compromisos polítics ferms per aprofundir en les causes de la pobresa, les desigualtats i la vulneració dels drets humans. Com el mateix comunicat recull “Los complejos problemas que afectan a millones de personas en el mundo, incluido nuestro país, necesitan más que tiritas”.
Fem possible entre tots i totes que la #Cooperació de qualitat sigui una realitat i una política pública imprescindible. Perquè cooperar no és donar el què ens sobra.