
medicusmundi s'uneix a la celebració del dia mundial del medi ambient a Moçambic
Com cada 5 de Juny, des de 1972, se celebra el dia mundial del medi ambient i enguany, quan es compleixen 50 anys d’aquesta commemoració, medicusmundi juntament amb el Centre Terra Viva (CTV) s’uneixen a la Direcció Provincial de Desenvolupament Territorial i Ambient (DPDTA) de Cabo Delgado (Moçambic) en la programació d’activitats per a aquest dia sota el lema “Una única Terra unida per la resiliència climàtica”.
Per aquest 50 aniversari, s’ha triat el districte de Ancuabe com a epicentre de les celebracions per al 5 de juny, però es desenvoluparan activitats de sensibilització al llarg de tot el mes aprofitant altres cites importants (8 de juny – dia dels oceans, 17 de juny – dia mundial de la lluita contra la sequera i la desertificació, entre altres).

El governador de la província de Cabo Delgado acompanyat per l’administradora del districte de Ancuabe visitant l’estand de medicusmundi i Centre Terra Viva.
D’aquesta manera, la DPDTA amb el suport d’organitzacions locals i internacionals han dissenyat un programa d’activitats a Cabo Delgado que va des de jornades de recollida de residus en zones públiques (mercats, places, platges, cementiris, etc), xerrades sobre educació ambiental a les escoles i comunitats, difusió de missatges sobre medi ambient a través de la ràdio o la plantació d’arbres entre altres.
En aquest diumenge 5 de Juny, medicusmundi va ser present, juntament amb CTV, en la commemoració del dia mundial del medi ambient en el districte d’Ancuabe, on va exposar una mostra del material didàctic elaborat en el marc dels projectes de dignificació de la mineria artesanal a Cabo Delgado, a través dels quals es promouen tècniques de mineria artesanal sostenibles, sense l’ús de productes contaminants i promovent pràctiques de conservació i protecció ambiental.

Material didàctic produït per MM i CTV sobre mineria artesanal i medi ambient a la província de Cabo Delgado
A més, des de medicusmundi volem aprofitar l’ocasió per a convidar-vos a la reflexió sobre el paper de la mineria artesanal en la protecció del medi ambient, i al mateix temps divulgar un article científic sobre la mineria artesanal a Namuno, districte on MM i CTV treballen des de 2017 promovent tècniques i pràctiques mineres responsables amb el medi ambient.
I tu? Has celebrat de manera especial el dia mundial del medi ambient?
Daniel Rodríguez Romero
Coordinador del Projecte a Cabo Delgado
Medicus Mundi Mediterrània