Medicus Mundi participa en la segona sessió de l’observatori de desenvolupament de la província de Cabo Delgado

El passat dia 26 d’agost, medicusmundi, acompanyat del seu soci local Centre Terra Viva, va participar en la II Sessió de l’observatori de desenvolupament de la província de Cabo Delgado, que es va celebrar en l’Institut de Formació de Professors Alberto Joaquim Chipande, a la ciutat de Pemba, i va estar presidit pel secretari d’Estat de la Província i el governador de la província.

Representants de medicusmundi i el Centre Terra Viva
En aquesta segona sessió de l’observatori, una vegada més, van ser convidades totes les organitzacions de la societat civil de la província, agències de desenvolupament i socis de cooperació, així com el cercle d’empresaris, representants dels líders religiosos i líders tradicionals, representants de les institucions acadèmiques i entitats bancàries, administradors distritals i membres de les diferents autoritats provincials del govern entre altres. En total més d’una centena de persones es van donar cita en aquest esdeveniment que va tenir per objectius:
Presentar i discutir la síntesi i balanç del grau de compliment de les recomanacions que es van deixar en la primera sessió de l’observatori (realitzada al desembre de 2021).
Presentar i discutir el balanç del pla i pressupost dels òrgans del govern provincial i del Pla Econòmic, Social (PES) i pressupost de l’estat per a 2021 i primer semestre de 2022.
Informar de l’estat d’avanç del Pla de reconstrucció de Cabo Delgado 2021-2024.
Presentar la proposta de PES per a 2023.
Presentar el posicionament de la societat civil (representada pel FOCADE) relatiu al balanç de 2021.
La trobada que va iniciar a les 08:00 h del matí i va finalitzar sobre les 17:00 h va ser un espai obert de debat on es van mostrar els diferents punts de vista i es van col·locar nombroses inquietuds i recomanacions per a tenir en compte en el pròxim període.

Paraules del president del municipi de Pemba durant la inauguració de la jornada.
En el moment de les conclusions finals, tant el secretari d’estat com el governador de la província van esmentar en els seus discursos que Cabo Delgado està aconseguint donar resposta a les necessitats de desenvolupament del territori malgrat les dificultats del moment actual (situació de conflicte), però que encara romanen nombrosos desafiaments per als quals hem de treballar units i coordinats. Segons les pròpies paraules del governador Valige Tuabo “cadascun de nosaltres representem un valuós treball, indispensable per al nostre propòsit de servir a la població i aconseguir millorar el desenvolupament de la nostra província”.
Daniel Rodríguez
Coordinador del Projecte a Cabo Delgado
Medicus Mundi Mediterrània